Nieustannie rozwijające się technologia VR (z ang. virtual reality) sprawia, że coraz częściej możemy żyć w świecie rzeczywistości wirtualnej, w której specjalnie przekształcone fotografie cyfrowe stwarzają pozory namacalności. Swoistym następstwem tego typu rozwoju technologicznego stał się tzw. spacer wirtualnym który łączy sobie dwa podstawowe zagadnienia: realizm oraz interakcję. Warto także zauważyć, że możliwość odbycia tego typu wirtualnej wizyty daje możliwość stworzenia bardzo ciekawej, angażującej odbiorcę reklamy.
Wirtualny spacer – wycieczka bez wychodzenia z domu
Wirtualny spacer to cyfrowo połączone panoramy wybranych przestrzeni, które pozwalają na bardzo realne odwzorowanie konkretnej rzeczywistości. Odbiorca ma wówczas możliwość poruszania się po tak stworzonej przestrzeni, często może również wchodzić w pewne interakcje, które przedstawiane są w różnych formach (może to być gra, interaktywna wystawa czy nawet możliwość odbycia wspólnego dialogu z innymi internautami). Wirtualne spacery pozwalają nam wówczas zanurzyć się w wykreowanym dla nas świecie i czynnie w nim uczestniczyć. Złudzenie autentycznie odbywanej wycieczki robi duże wrażenie, a nowatorska forma przekazu angażująca nasze zmysły (wzroku, słuchu, a czasami nawet i zapachu) niewątpliwie zapada w pamięć. Przystępny interfejs współgra z grafiką i wzbogacony jest o przystępne mamy oraz wskazówki, które pozwalają na jeszcze płynniejsze poruszanie się po sztucznie zaprojektowanej i zwizualizowanej przestrzeni. Warto przy tym zaznaczyć, że tego typu wirtualne spacery mogą być również bardzo atrakcyjną formą reklamy. Dla przykładu: właściciel hotelu może w ten sposób pozwolić swym docelowym gościom na zapoznanie się z ofertą (internauci mają wówczas możliwość odbycia wirtualnego spaceru po hotelu). Tego typu promocja sprawdzi się także w przypadku innych biznesów, zarówno tych większych (duże korporacje), jak i mniejszych, bardziej lokalnych (pensjonaty czy małe salony urody). Warto również zauważyć, że wirtualne spacery mogą być również wykorzystywane przez różnego rodzaju instytucje kulturalne czy placówki edukacyjne. Dla przykładu: dzięki temu osoby z całego świata mogą znaleźć się w tym samym czasie w jednym miejscu i uczestniczyć np. w wernisażu czy wystawie, na którą w innych okolicznościach nie mogliby przybyć z taką łatwością). Wirtualna wycieczka będzie ciekawą alternatywą również dla uczniów czy studentów, którzy dzięki możliwości zanurzenia się w daną przestrzeń będą mieli okazje uczestniczyć w wydarzeniu, które nie tylko ich czegoś nauczy, ale również będzie stanowiło formę absorbującej rozrywki.
Innowacyjna wirtualna wycieczka daje dziś ogromne możliwości. Może być ona atrakcyjną, nowatorską formą reklamy, która zaangażuje odbiorcę na tyle, że zdecyduje się on na skorzystanie z naszej oferty. Warto również zauważyć, że tego typu panoramy graficzne to także ogromna wygoda: konkretna grupa osób może bowiem znaleźć się w jednym miejscu, w tym samym czasie, ale nie wychodząc przy tym z domu. Wszystkie wyżej przytoczone cechy świadczą o tym, że tego typu forma promocji może trafiać do dużej, zaintrygowanej grupy odbiorców.