Nie od dziś wiadomo, że regularne korzystanie z sauny niesie ze sobą wiele cennych właściwości prozdrowotnych dla całego organizmu. Jednak od niedawna coraz głośniej mówi się na terenie kraju o tak zwanych saunach na podczerwień. Czym się one charakteryzują i czy niosą ze sobą podobne efekty zdrowotne, jak znane już wcześniej sauny? Okazuje się, że w dużej mierze tak.

Sauny na podczerwień – wady i zalety korzystania

sauna na podczerwień

Liczne badania wskazują, że korzystanie z sauny na podczerwień (określanej także mianem sauny infrared) jest doskonałą alternatywą dla osób, które z jakiś powodów (np. zdrowotnych) nie mogą korzystać ze standardowych i najbardziej popularnych rodzajów saun – mokrej czy suchej. Tak więc sauna na podczerwień wskazana jest dla osób, które z racji np. problemów z krążeniem nie mogą uczestniczyć w zwykłych seansach saunowych. W saunach na podczerwień, ciepło przekazywane jest do organizmu za pomocą promieni podczerwonych. Pozwala to uzyskać wiele cennych właściwości prozdrowotnych, które przyczyniają się do polepszenia stanu zdrowia organizmu oraz jego funkcjonowania. Promieniowanie podczerwone rozgrzewa mięśnie i narządy wewnętrzne, a także tkankę tłuszczową obecną pod skórą. Regularne wizyty w saunie mogą się przyczynić do likwidacji nadmiernej tkanki tłuszczowej, co jest bardzo dobrą wiadomością dla wszystkich osób, które chcą się pozbyć zbędnych kilogramów oraz nieco odchudzić. Dodatkowo regularne korzystanie z sauny na podczerwień stymuluje proces przemiany materii oraz poprawia metabolizm. Sauna korzystnie wpływa także na układ krążenia oraz przyczynia się do zmniejszenia bólów reumatycznych. Korzystanie z sauny sprzyja także polepszeniu pracy układu immunologicznego, a co za tym idzie poprawia odporność organizmu względem różnych infekcji. Wskazana jest więc przede wszystkim dla tych osób, które często borykają się z przeziębieniami oraz chorobami.

Korzystanie z sauny warto jest włączyć na stałe w swoje przyzwyczajenia i rutynę. Z pewnością odbije się to bardzo pozytywnie na zdrowiu oraz lepszym samopoczuciu. Warto pamiętać, żeby po każdym pobycie w saunie odpowiednio wypocząć oraz tuż po wyjściu z gorącego pomieszczenia wziąć zimny prysznic – zaczynając od polewania stóp i nóg w kierunku serca.