Współczesna technologia nieustannie daje nam możliwość korzystania z coraz to nowocześniejszych, znacznie bardziej atrakcyjnych form reklamy. Aktualnie, bardzo dużym zainteresowaniem wśród odbiorców cieszą się elementy promocyjne wykonywane w technologii 3D, a więc w trójwymiarze. W przeciwieństwie do sztampowych, płaskich materiałów reklamowych, są one znacznie bardziej efektowne, znacznie szybciej przykuwają one nasze spojrzenie. Przykładem zastosowania owej metody jest niewątpliwie naklejka żywiczna, która dzięki swej wypukłości daje nam złudzenie widzenia naklejek w bardzo namacalnej formie. 

Naklejka żywiczna – wypukłość, która przykuwa spojrzenie

naklejki żywiczneDo wytwarzania tego typu naklejek służą specjalne urządzenia oraz drukarki. Pierwszy etap tworzenia naklejek polega na roztopieniu specjalnych, syntetycznych bryłek żywicy (wykonane są one z poliuretanu), którym następnie nadaje się odpowiedni kształt oraz wielkość. Następnie za pomocą specjalnego nawiewu chłodzi się je i w zależności od rodzaju metody: podkleja się od spodu wcześniej wydrukowaną naklejką płaską lub znakuje się żywicę za pomocą specjalistycznych, nowoczesnych drukarek. Druga metoda jest dziś coraz bardziej popularna, ponieważ tak wyprodukowana naklejka wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie. Warto przy tym podkreślić, że naklejki te mogą mieć dowolny kształt oraz kolorystykę. Podkład stanowi wówczas zadrukowana folia samoprzylepna, która idealnie przywiera do bazowej naklejki żywicznej, dzięki czemu nie odkleja się ona w trakcie użytkowania produktu. Naklejki żywiczne są bardzo elastyczne (przywierają więc nawet do powierzchni o niestandardowych kształtach), a ich grubość wynosi przeważnie 2 mm. Produkt ten jest również o wiele bardziej wytrzymały niż standardowe, płaskie naklejki. Naklejka żywiczna odporna jest bowiem na wodę, szkodliwe promieniowanie UV (które nie może jej więc odbarwić) oraz wszelkie uszkodzenia mechaniczne.

Wypukła naklejka najnowszej generacji cieszy więc oko i sprawia, że dany druk widzimy niejako w trójwymiarze. Idealnie sprawdzi się więc ona jako dodatkowa reklama, tego typu naklejki można przyklejać m.in. do wizytówek oraz różnego rodzaju materiałów czy gadżetów promocyjnych (przyklei się ona również do kubków, długopisów czy notesów). Ogromnym atutem owego produktu jest niewątpliwie jego atrakcyjna cena. Dzięki temu na tę formę reklamy może pozwolić sobie dziś praktycznie każdy.