Podjęcie decyzji o wybraniu odpowiedniej agencji public relations, która będzie prowadzić nasze działania jest bardzo trudne. Przede wszystkim na początek powinniśmy dokładnie ustalić, kto podejmie decyzje o wyborze agencji, a także w jakim trybie będzie podejmowana decyzja. Musimy również pod uwagę wziąć kryteria, pod względem którym wybierzemy najlepszą ofertę agencji public relations.
Kto podejmie decyzję o współpracy z agencją?
Mogłoby się wydawać, że podjęcie decyzji o współpracy z agencją public relations jest bardzo proste, ale jak się okazuje wraz ze wzrostem skomplikowania organizacji również występują problemy w wyznaczeniu odpowiedniej osoby lub grupy do podejmowania tak ważnych decyzji. Najczęściej agencje public relations wybiera właściciel albo osoba, która została wyznaczona do takich zadań i zarządza obszarem komunikacji. Najczęściej przy jednorazowych projektach, kiedy dotyczy to promocji produktowej albo też wydarzenia specjalnego to najczęściej sam właściciel projektu podejmuje decyzję o odebraniu odpowiedniej agencji. Jest to najczęstsze rozwiązanie, kiedy odpowiedzialny za projekt jest menadżer albo specjalista do spraw komunikacji wewnętrznej. Niestety w przypadku agencji full service, które dotyczą wielu obszarów takich jak komunikacji produktowej oraz eventowej, a także sponsoringu i innych czynności to musimy zebrać zespół kilku osób i ustalić wspólnie wybór odpowiedniej agencji. Zaufana agencja PR to najczęściej zespół specjalistów, którzy mogą nam pomóc w różnych obszarach prowadzenia naszego biznesu. Jednak zanim zdecydujemy się na odpowiednich specjalistów, to musimy najpierw określić cel, jaki chcemy zrealizować. Możemy podejmować decyzje samodzielnie i wtedy jest to bardzo proces szybki i nie musimy z nikim negocjować, ale w przypadku gdy nie mamy odpowiedniego doświadczenia, to zawsze dobrze jest mieć koło siebie kogoś kto nam najlepiej doradzi.
Możemy również ustalić specjalną komisję, która będzie analizować wszystkie pomysły oraz wspólnie razem ustalać czy warto przeznaczać budżet finansowy na odpowiednie działania. Im mniejszą komisję zrobimy tym szybsza decyzja zapadnie o podjęciu odpowiednich działań. Warto mieć jedną wybraną osobę, która będzie odpowiedzialna za ostateczną decyzję i nie będzie wahała się, gdy trzeba dokonać negocjacji albo zmienić warunki umowy.