Skuteczna reklama to nie tylko głośna kampania reklamowa i wysokobudżetowe rozwiązania, choć to naturalnie bardzo ważne elementy promowania przedsiębiorstwa. Warto jednak pamiętać też o tych mniejszych rozwiązaniach z zakresu reklamy, które z pozoru mogą wydawać nam się mniej istotne. Ku naszemu zdziwienie drobne upominki rozdawane klientom mogą okazać się równie efektowne co bardzo popularna reklama wizualna.
Gadżety reklamowe – na czym polega ich siła?
Przedmioty użytkowe na których zamieszone zostało logo firmy zasadniczo działają podobnie jak reklama wizualna tylko na mniejszą skale. Ich zaletą jest jednak fakt, że pomagają one tworzyć pozytywny wizerunek firmy. Wszystko to razem daje całkiem wymierne efekty. Zasada jest taka; potencjalny klient, który otrzymał upominek z logo, zapamiętuje nazwę firmy i zaczyna ją dobrze kojarzyć, a co za tym idzie w przyszłości chętniej skorzysta z jej oferty niż z oferty firmy z którą się nigdy nie zetknął. Wśród tych popularniejszych gadżetów reklamowych na podstawie portalu www.signs.pl możemy wyróżnić takie jak:
- długopisy reklamowe
- kalendarze książkowe z logo, biurkowe
- notesy
- koszulki reklamowe
- kubki reklamowe
- smycze
- breloczki
Jest to tylko kilka z wielu dostępnych opcji, jeśli chodzi o gadżety reklamowe ich wybór uzależnić można od tego do jakich klientów chcemy tym sposobem trafić jak i od specyfiki samej firmy.
Ekskluzywne gadżety reklamowe – kiedy się to opłaca?
Przedstawione powyżej rozwiązania uznajemy za drobne upominki, które to powszechnie wręcza się klientom w trakcie prowadzenia tego typu akcji reklamowych. Nie są to jednak wszystkie z dostępnych na rynku rozwiązań, jeśli chodzi o gadżetu reklamowe. Można by tu jeszcze wskazać tak zwane gadżety ekskluzywne takie jak np. zegarki, portfele czy zestawy do kawy. Wręczanie tego rodzaju upominków reklamowych to zdecydowanie większy wydatek co nie znaczy, że z takich rozwiązań należy rezygnować wręcz przeciwnie, jednak tego rodzaju upominki zarezerwujmy dla wąskiego grona osób, jak np. dla klientów z którymi współpracę bardzo sobie cenimy, czy też dla osób, które złożyły duże zamówienie. Wówczas będą miały one poczucie, że są dla nas ważne, a to przełoży się na pozytywne odczucia wobec firmy, dzięki czemu szanse na dalsza współpracę będą rosły.
Kalandarze reklamowe – dobry i praktyczny sposób na reklamę
Jednym z ciekawych i popularniejszych rozwiązań spośród gadżetów reklamowych są kalendarze, jednak ich wykorzystanie jest możliwe tylko przez pewien czas. W związku z czym zwykle są one stosowane w okresie świąt bożonarodzeniowy, wiele firm wówczas dodaje je do sowich produktów w formie bonusu. Kalendarzy reklamowych jest jednak wiele rodzajów od kalendarzy mini wielkości karty płatniczej, które z powodzeniem można rozdawać na równi z wizytówkami czy ulotkami, poprzez te większe jak kalendarze biurkowe po kalendarze książkowe z logo. Wiele firm decyduje się na rozwiązanie jakim są kalendarze trójdzielne dla firm. Kalendarze tego typu są praktyczne, dobrze wyglądają, a co ważne nie sa one szczególnie drogie w wykonaniu, dzięki czemu to idealna opcja, jeśli chodzi o upominek dla klientów. To na jakie rozwiązanie firma się zdecyduje zależy przede wszystkim od tego do jakich klientów kalendarze reklamowe mają trafić. Na jakie rozwiązanie byśmy się nie zdecydowali kalendarze to zawsze trafiony pomysł, jeśli chodzi o gadżet reklamowy.
Torba papierowa z nadrukiem także może być ciekawym gadżetem reklamowymi
Obecnie warto wykorzystywać każde dostępne rozwiązanie do celów reklamowych, dlatego coraz częściej także torby wykorzystuje się w ten sposób. Zamieszczenie na torbach nadruku z logo firmy, to dobry sposób na reklamowanie się, im lepsze torby reklamowe i ciekawszy ich wygląd tym lepiej będzie to działać. Poza torbami papierowymi coraz częściej spotkać można się także z tymi bawełnianymi, wielokrotnego użytku. Koszt takiej torby jest zdecydowanie wyższy, jednak są sytuacje w których zainwestowanie w takie rozwiązanie może się nam zwrócić. W przypadku drogich zakupów warto klientom wręczać tego typu torby materiałowe z nadrukiem. Wówczas nie tylko będą mieli poczucie wyróżnienia, co dobrze wpłynie na opinie o firmie. Dodatkowo z racji tego, że jest to bardzo praktyczne rozwiązanie można liczyć na to, że taka torba będzie często wykorzystywana, a co za tym idzie logo naszej firmy będzie często eksponowane tak na widok naszego klienta jak i osób postronnych.
Podsumowując temat
Gadżety reklamowe są bardzo ciekawą opcją reklamowania się. Należy jednak przemyśleć to jakiego rodzaju artykuły chcemy w ten sposób wykorzystać. Bierzmy w tym względzie pod uwagę stosunek ceny do zasięgu oddziaływania zwykle jest tak, że im praktyczniejszy przedmiot tym lepiej sprawdza się on jako nośnik reklamy.