Dobrze przemyślana kampania promocyjna jest w dzisiejszych czasach jedynym sposobem na wybicie się na rynku. Samodzielne przeprowadzenie kampanii reklamowej nie jest jedna wcale takie łatwe, jakby się mogło nam wydawać. Dodatkowo w praktyce i tak musimy skorzystać z pomocy rożnych specjalistów, czy to przy tworzeniu grafiki z logo firmy, czy też przy pisaniu sloganów reklamowych, a samodzielnie musimy jedynie to wszystko połączyć w spójną całość. Czy w takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem nie jest skorzystanie z usług agencji reklamowej? W czym może pomóc nam agencja reklamowa i kiedy warto nawiązać z nią współpracę? Odpowiedzi na to pytanie postaramy się udzielić w poniższym artykule.
Agencja reklamowa – w czym może pomóc?
Korzystanie z pomocy agencji reklamowej jeszcze kilka lat temu nie było szczególnie popularnym rozwiązaniem, obecnie jednak sytuacja ta zdecydowanie uległa zmianie. Skąd taka zmiana? Wynika to w dużej mierze z tego, że jest to przede wszystkim wygodne dla przedsiębiorców. Jak już na wstępie powiedzieliśmy stworzenie dobrej kampanii reklamowej wymaga zatrudnienie specjalistów z różnych dziedzin i stworzenie spójnego projektu kampanii, gdzie wszystkie elementy muszą do siebie pasować. Dopilnowanie tego we własnym zakresie bardzo często okazuje się zarówno kłopotliwe jak i kosztowne. Zatrudniając agencje reklamową mamy pewność, że projekt na wszystkich etapach będzie spójny, a dodatkowo w praktyce, jako że agencja zwykle ma swoich wykonawców okazuje się to być także tańsze rozwiązanie. Zatem w zakresie przygotowania jakiej reklamy może nam pomóc agencja reklamowa?
Tworzenie reklamowy indoorowej
Wizualna reklama wewnętrzna jest istotnym elementem tworzenia wizerunku firmy i reklamowania jej nowych produktów. Reklama tego typu jest przeznaczona do przestrzeni wewnątrz biurowej. Reklama wewnętrzna ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na odbiorce i co za tym idzie skłonienie go do podjęcia konkretnego działania. Agencja reklamowa tworząc reklamę wewnętrzną dopasowuje jej stylistykę do pozostałych elementów kampanii reklamowej z uwzględnieniem takich cech reklamy wewnętrznej jak estetyka, czytelność i jasność przekazu. To własnie te elementy w największej mierze przekładają się na to jak skuteczna będzie reklama wewnętrzna. Do rozwiązań zaliczanych do kategorii reklamy wewnętrznej zaliczamy takie jak:
- plakaty i rollupy,
- litery przestrzenne,
- kasetony,
- wyświetlacze led,
- stendy/stoiska handlowe (gadżety reklamowe),
- systemy wizualizacji wewnątrz biurowej.
W zawiązku z czym do zadań agencji reklamowej należy nie tylko odpowiednie przygotowanie treści reklamowej, ale także wybranie odpowiedniego nośnika reklamy, który w danych warunkach i sytuacji będzie najbardziej opłacalny.
Reklama wizualna zewnętrzna
Podstawowym rozwiązaniem promocyjnym wykorzystywanym w dzisiejszych czasach jest reklama wizualna zewnętrzna. Popularność rozwiązań z zakresu reklamy zewnętrznej wynika stąd, że taka reklama montowana jest poza miejscem potencjalnego zamieszkania klienta, a co za tym idzie ilość osób do których mogą dotrzeć treści zawarte na takiej reklamie zewnętrznej jest zdecydowanie większa niż w przypadku reklamy wewnętrznej. Na podstawie portalu www.reklama.pl do rozwiązań z zakresy reklamy zewnętrze zalicza się takie jak:
- bilbordy,
- szyldy reklamowe,
- oklejanie samochodów,
- kasetony (reklama świetlna).
Rozwiązania te powinny mieć podobną jak nie taką samą stylistykę jaka jest stosowana w przypadku reklamy wewnętrznej, a jedyną różnicę powinny stanowić materiały zastosowane do produkcji, które to powinny być bardziej odporne na działanie czynników szkodliwych takich jak: opady, promieniowanie słoneczne itd. Również w tym wypadku bardzo ważne jest to jakie poszczególne rozwiązania z zakresu reklamy zewnętrznej zostaną wybrane do danej kampanii promocyjnej.
Filmy promocyjne – co warto wiedzieć
Obecnie jednym z najskuteczniejszych, a co za tym idzie najpopularniejszych rozwiązań z zakresy promocji są filmy reklamowe. Warto jednak wiedzieć, że poprawne przygotowanie filmu promocyjnego, który będzie skutecznie oddziaływał na klientów nie jest łatwe. Dobre filmy promocyjne muszą być krótkie i jasne w odbiorze, przy tym jednak muszą one być interesujące dla odbiorcy. Taki efekt osiąga się poprzez stworzenie odpowiedniego scenariusza, zawierającego ciekawe slogany i najważniejsze informacje o danym produkcie, wybór odpowiedniej lokalizacji oraz twarzy reklamy. Ważne jest także i to jak film zostanie nakręcony jak i później złożony, a co za tym idzie video marketing jest obecnie najbardziej skomplikowaną formą reklamy wizualnej, przez co przy ich tworzeniu zawsze trzeba skorzystać z pomocy doświadczonej agencji reklamowej. Nawiązując współprace z agencją reklamową warto sprawdzić jakie doświadczenie ma ona w tworzeniu filmów promocyjnych i jakie sukcesy odniosła ona na tym polu.
Podsumowując
Chcąc skutecznie wypromować swoja firmę lub też jakiś jej produkt skorzystanie z pomocy agencji reklamowej wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem w dzisiejszych czasach. Należy jednak mieć na uwadze to, że na wybór odpowiedniej agencji reklamowej należy poświęcić sporo czasu.
Witam, na pewno warto! Szczególnie jeśli ktoś kompletnie się nie zna na marketingu i na tym w jaki sposób może promować swoją firmę.